Nabycie udziałów w Jurajska sp. z o.o. przez Hortex sp.z o.o.

01 lutego 2019
Nabycie udziałów w Jurajska sp. z o.o. przez Hortex sp.z o.o.

W dniu 1 lutego 2019 roku Zarząd Hortex sp. z o.o. („Hortex”) podpisał ze spółką BEWA sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o. („Jurajska”). Finalizacja transakcji przejęcia uwarunkowana jest uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Zarząd Hortex wierzy w ogromny potencjał rynku wody mineralnej, który w Polsce jest wart ponad 4 mld zł i ciągle rośnie. Rozszerzenie portfela produktów napojowych Hortexu o wodę jest strategiczną decyzją.

 

„Wierzymy w siłę marki Jurajska i jej dalszy dynamiczny rozwój przy wsparciu obecnej załogi, która w ostatnich latach wykonała bardzo dobrą pracę. Wejście w segment wody to dla nas ogromna szansa dalszego zwiększania skali naszej działalności. Współpraca zespołów Hortexu i Jurajskiej przyczyni się do zwiększenia biznesu obydwu grup produktowych.” – powiedział Paweł Gurgul, Prezes Zarządu Hortex.

 

„Ze względu na walory smakowe i zdrowotne wody oraz historię źródła, marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku. Wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex na pewno pomoże w osiągnięciu tego celu.” – powiedział Dawid Borowiec, Wiceprezes Zarządu Hortex odpowiedzialny za strategię i marketing.

 

„Woda mineralna Jurajska, jest wodą unikalną na polskim rynku. Wydobywana ze skał bogatych w wapń i magnez, wyraźnie wyróżnia się swoim składem mineralnym spośród innych wód . Woda Jurajska izolowana jest grubą warstwą skał i od tysięcy lat nie miała kontaktu ze światem zewnętrznym i współczesnymi zanieczyszczeniami. Widzimy w Jurajskiej ogromny potencjał i możliwość wejścia do ścisłej czołówki rynkowej. Wierzymy, że z nowym właścicielem Jurajska wzbije się na kolejny poziom rozwoju.” – powiedział Piotr Jutkiewicz, Prezes Zarządu Bewa Sp. z. o.o. i przewodniczący Rady Nadzorczej Jurajska Sp. z o.o.

 

Operacyjnie Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką i stanię się trzecim segmentem działalnosci Grupy Hortex obok segmenu sokowego (Hortex sp z o.o.) oraz segmentu mrożonkowego (Polski Ogród sp. z o.o.).

  

***

Grupa Hortex

Hortex jest jedną z najbardziej uznanych marek FMCG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce firma jest wiodącym markowym producentem mrożonych owoców i warzyw i drugim co do wielkości producentem soków owocowych, nektarów i napojów. Ponadto Hortex jest znaczącym graczem na rosyjskim rynku mrożonych warzyw i owoców oraz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Grupę Hortex tworzą siostrzane spółki: Hortex Sp. z o.o i Polski Ogród Sp. z o.o. Produkcją i sprzedażą soków, niegazowanych napojów owocowych, nektarów zajmuje się Hortex Sp. z o.o. Za produkcję mrożonek i koncentratów, jak również za sprzedaż mrożonek na rynku polskim i na export odpowiada Polski Ogród Sp.z o.o. Działania na rynku rosyjskim prowadzi jej spółka zależna Ortika Frozen Foods mająca siedzibę w Moskwie.

W Polsce Hortex Sp. z o.o. i Polski Ogród Sp. z o.o. zatrudniają w sumie ok. 1400 pracowników. W okresie skupu i przerobu warzyw i owoców (lipiec-grudzień) liczba ta zwiększa się o pracowników sezonowych.

www.hortex.pl

Jurajska

Jurajska Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się polska firma istniejąca na rynku od prawie 60 lat. Szybki rozwój zapewnia jej miejsce wśród liderów na polskim rynku w segmencie wód butelkowanych i napojów. Spółka zatrudnia obecnie około 250 osób. Kluczowym produktem w asortymencie firmy jest Naturalna Woda Mineralna Jurajska.

Zakład produkcyjny znajduje się na ekologicznie czystym terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej, objętym ochroną. Woda Jurajska należy do wód średniozmineralizowanych, niskosodowych, o zrównoważonym i stabilnym składzie mineralnym  i dlatego rekomendowana jest do codziennego spożywania przez całą rodzinę. Posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka, co potwierdza jej doskonałą, najwyższą jakość. Ta unikalna, krystalicznie czysta woda wpisuje się w aktualne prozdrowotne trendy i odpowiada na potrzeby coraz bardziej świadomych konsumentów.

 

Finalizacja transakcji przejęcia udziałów w Jurajskiej uwarunkowana jest uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

 

Tagi

OBRAZY

PLIKI