Historia i filozofia marki

Hortex_logo_historia1.jpg

Nazwa HORTEX pochodzi od dwóch łacińskich słów – „hortus” – ogród oraz export. W 1958 roku po raz pierwszy logo i nazwa zostały zarejestrowane w Urzędzie Patentowym. Na przestrzeni dziesięcioleci marka urosła do rangi symbolu. Zna ją 93% konsumentów soków, nektarów i napojów (gfk, luty 2018) oraz 96% konsumentów mrożonych warzyw i owoców (gfk, kwiecień 2018).

Historycznie Hortex jest pierwszym producentem mrożonych warzyw i owoców w Polsce. To właśnie w Horteksie w 1965roku uruchomiono pierwszy tunel chłodniczy w Polsce .W latach 70. Hortex jest jednym z głównych dostawców wyrobów rolno-spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. W połowie lat 80. Hortex staje się światowym liderem w produkcji koncentratów soków owocowych, przede wszystkim koncentratu soku jabłkowego.

Hortex jest także pierwszym w Polsce producentem soków w kartonach bez dodatku konserwantów, pierwszą linię uruchomiono w 1987 roku.

W 2010 roku marka Hortex przeszła metamorfozę, została odmłodzona. Zyskała bardziej nowoczesne i dynamiczne, pełne artyzmu i pasji logo, nowe opakowania – spójne dla obu kategorii soków, nektarów i napojów oraz mrożonek. Połączenie naturalności, smaku i pasji stało się mottem marki, które towarzyszy jej do dnia dzisiejszego. Pasję mamy w naturze to hasło towarzyszące najnowszej kampanii reklamowej produktów Hortex. Doskonale oddaje kwintesencję marki, gdyż produkty Horteksu są w pełni naturalne, przygotowane z wyobraźnią i pasją, wyróżniają się wyjątkowym smakiem, dzięki ciekawym recepturom i połączeniom smakowym.

Firma systematycznie pracuje nad poszerzeniem i uatrakcyjnieniem swojej oferty. Kreuje nowe, ciekawe warianty znanych i popularnych soków i napojów – przykładem mogą być produkty takie jak sok Złote Jabłka z trzech najlepszych odmian, Słoneczne Pomarańcze z odmianą pomarańczy Valencia, limitowane serie napojów o nazwie Letnie/Zimowe Smaki. W mrożonkach wprowadzono nową linię dań na patelnię – Makarony na patelnię Hortex. Równocześnie systematycznie poszerzana jest oferta w kategoriach, w których firma obecna jest od lat.

Innowacyjność bazująca na tworzeniu nowych kategorii produktów, poszukiwaniu ciekawych smaków, wysoka jakość, eksperckość, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, zaufanie konsumentów oraz najszersze na rynku portfolio mrożonych warzyw i owoców.

Prozdrowotny i naturalny charakter produktów Hortex - produkty Hortex w obu kategoriach doskonale wpasowują się w coraz bardziej aktualny trend prozdrowotny i naturalny z racji wykorzystywania naturalnych surowców (owoców i warzyw), aseptycznych opakowań nie wymagających dodawania konserwantów (w przypadku soków, nektarów i napojów) oraz nie dodawania konserwantów z racji regulacji prawnych do mrożonych warzyw i owoców.

Do dzisiejszego dnia marka pozostaje niekwestionowanym liderem w tej kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz wiceliderem w kategorii soków, nektarów i napojów w Polsce.

Mrożonki Hortex dostępne są także w około 30 krajach między innymi w Rosji, krajach nadbałtyckich, krajach arabskich, w Europie Zachodniej. Soki, nektary i napoje sprzedawane są przede wszystkim na rynku krajowym. We wszystkich krajach do których marka dociera, propaguje wartości, które od wielu lat jej przyświecają– dbanie o najwyższą jakość wszystkich wytwarzanych z pasją produktów oraz troska o Konsumenta.